Voor kinderen en (jong)volwassenen bied ik paardencoaching, wandelcoaching en ambulante begeleiding. Je kunt bij mij terecht voor begeleiding bij o.a. autisme, AD(H)D, angst, taalontwikkelingsstoornissen (TOS), Foetaal Alcohol Syndroom (FASD)en gedragsproblematiek. Zoals iedereen uniek is, zo is ieder begeleidingstraject maatwerk en afgestemd op jouw behoefte.
ANDERS LEREN MET PAARDEN (ALMP)
Voor kinderen met dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid of HSP die vastlopen op school is er het ANDERS LEREN MET PAARDEN traject. Blijven de resultaten van jouw zoon of dochter achter, ondanks extra instructie, bijles en thuis oefenen? Steeds meer leuke, sportieve, sociale, creatieve kinderen worden elke schooldag opnieuw geconfronteerd met hun achterblijvende resultaten, omdat de manier waarop de lesstof wordt aangeboden niet past bij hun leerstijl.
ANDERS LEREN MET PAARDEN is een methode waarbij kinderen vanaf groep 4 met paarden worden gecoacht. Deze coachmethode is een combinatie van cognitieve coaching (het opnemen van de lesstof) en sociaal-emotionele coaching. Door de lesstof aan te pakken volgens de eigen leerstijl van het kind – visueel/kinesthetisch in plaats van auditief – ontdekken ze dat ze wel degelijk kunnen leren. Schoolresultaten verbeteren, het zelfvertrouwen wordt vergroot en kinderen gaan weer met plezier naar school.
Kies je voor het ANDERS LEREN MET PAARDEN traject, dan stellen jullie samen met je zoon/dochter een persoonlijk pakket samen door uit onderstaande modules te kiezen. Dat kan variëren van een losse module tot een langer traject van meerdere modules. Precies dat wat nodig is voor jouw kind en in het tempo van jouw kind. De taaltrainingen zijn geen vervanging voor een dyslexiebehandeling.
Op reis door de chillzone, leerzone en paniekzone. Herken niet helpende rode gedachten en leer hoe je ze verandert in helpende groene gedachten.
Leer de belangrijkste spellingregels: dichte klank (hakwoord), lange open klank, korte open klank, tweetekenklank, langermaakwoord, stomme e, sch en viertekenklank. Gebaseerd op de F&L methode Taal in Blokjes.
Hoe zit het toch met die d en die t in de tegenwoordige tijd en die de(n) en te(n) in de verleden tijd? Incl. ’t kofschip.
Ren, rij en spring door de klok met hele en halve uren, kwart voor en kwart over en gebruik het stoplicht voor de minuten.
Grip op de tijd door de digitale vrienden aan elkaar te koppelen.
Flitsen en splitsen met hoeveelheden en getallen. Verliefde harten op de getallenlijn tot 10, optellen/aftrekken op de getallenlijn tot 20 en getallen raden en optellen/aftrekken tot 100.
Welke tafel(s) wil jij leren? Ontdek het patroon en zet ze in je hoofd.